30 Temmuz 2017 Pazar

C# ile dinamik pdf oluşturma ve resim ekleme işlemi

Merhaba, C# ile dinamik pdf dosyası oluşturma işleminin nasıl yapılabileceğini anlatacağım ben bu işlemi üniversite de  tapu bilgilerini tutan program yaparken ihtiyaç duymuştum bilgileri dileyen kişi pdf ortamında saklayabiliyordu ve daha sonra bu pdf dosyasını açıp kullanabiliyordu, sonra o projeyi de paylaşabilirim. Pdf olarak bilgi saklamak için “itextsharp.dll” dosyasına ihtiyacımız vardır. Projemize bu dosyayı ekleyerek pdf dosyası oluşturabiliriz. itextsharp.dll dosyasını buradan indirebilirsiniz. Bu dosyayı projemize referans olarak ekledikten sonra kullanabilmemiz için en üste şu satırları tanımlamalıyız:
Ben direkt olarak projede kullandığım kodları paylaşacağım. İlk başta resim ekleme sorunu Türkçe karakter sorunu gibi hatalar bolca çıkmıştı en düzgün halini paylaşacağım. Yazırları ben satır satır yazdırdım daha değişik yazdırma yöntemleri de illa vardır ben en anlaşılır basit halini paylaşıyorum. İhtiyacımız olan kodlar şu şekildedir:
Yapılan işlem şu şekildedir:
Bilgilerimiz form üzerinde bulunan labeller üzerinde gösterilmektedir, bu labeller da bulunan bilgileri satır satır düzgün bir şekilde oluşturduğumuz pdf dosyasına aktarmaktır. Bu pdf dosyasını da kişinin T.C. kimlik no bilgisine göre kayıt altına alıyoruz daha sonra bu dosyayı T.C. kimlik no bilgisine göre göstermektir.

1 yorum: